Dieptemassage

Het is een methode waarin gebruik gemaakt wordt van een specifieke massagetechniek die tot de diepste spierlagen, botten en het bindweefsel doordringt. Ze is anders is dan al de andere vormen van massage omdat het zich concentreert op de oorzaak van het spierprobleem, met de intentie om niet alleen de pijn te verlichten, maar ook te zorgen voor preventie.

Hoe werkt dieptemassage?

De gezondheidsbegeleider maakt spierspanningen in de pijnlijke zone tot op het diepste niveau los. Dieptemassage zorgt voor een verhoogde toevoer van bloed naar de pijnlijke plaatsen. Dieptemassage biedt een tegenprikkel aan bestaande pijn, waardoor de hersenen endorfines gaan produceren en bijgevolg wordt de afvoer van afvalstoffen uit de weefsels bevorderd. De kracht in de spieren en gewrichten keert terug. De pijn vermindert. De cliënt krijgt meer beweeglijkheid.

Hoe lang duurt een behandeling?

De eerste sessie duurt 95 min, anamnese inbegrepen. De volgende 60 min. Bij 5 sessies met tussenpozen van minimum 1 week moet er duidelijk verbetering optreden.

Waar kan dieptemassage een verlichting brengen?

Dieptemassage werkt vooral op het bewegingsapparaat. Een goede massage is een aangewezen methode om verkrampte en pijnlijke plaatsen tot ontspanning te brengen.

dieptemassage afbeelding

• allerhande rugklachten
  • nekpijn
  • hoofdpijn
  • schouder en armsyndroom
  • tenniselleboog en golfelleboog
  • heupklachten
  • pijn in de knieën
  • klachten aan de kuitspier en achillespees
  • voetpijn
  • pijn in de borst en tussen de ribben.