Tuina & Mobilisatie

Tuina en cupping zijn manuele technieken uit de TCG (traditionele Chinese geneeskunde therapie) ter preventie en behandeling van aandoeningen.

Hoe werkt Tuina?

De manuele technieken in Tuina bestaan uit: het masseren van bepaalde lichaamszones of spieren, het masseren van acupunctuurpunten en triggerpunten, mobilisaties, manipulaties en tracties van wervelkolom en gewrichten.

Hoe werkt cupping?

Cupping is een behandelmethode waarbij o.a. halfopen glazen bollen verwarmd op de huid worden geplaatst. Hierdoor worden er blokkaden opgeheven die in één of meerdere meridianen ontstaan. Deze blokkaden voelen vaak aan als een stijfheid of een zwaar gevoel in een van de ledematen of de rug. De cups op de huid creëren een vacuüm. De betere doorbloeding in de huid bevordert de afweer van het lichaam, waardoor een verkoudheid of spierletsel sneller heelt.

Waar kunnen Tuina en cupping verlichting brengen?

Door deze behandelmethoden worden obstructies in de meridianen verdreven, de Qi – en bloedcirculatie Xue bevorderd, waardoor het zenuwstelsel in balans komt, de gewrichtsmobiliteit verbetert en de werking van de organen geoptimaliseerd wordt.

Aandoeningen waar deze therapie soelaas brengt zijn:

Chronische en acute pijnklachten, artrose en artritis, frozen schoulder, fibromyalgie en CVS, hernia, ischias, lage rugpijn, lumbago, migraine en spanningshoofdpijn, stress, stijve nek, tennis – en golfelleboog

Hoe lang duurt een behandeling?

De sessies duren 95 min.